Thursday

Yahudi dan Propagandanya

Protokol Yahudi
Sebenarnya tulisan mengenainya boleh dikatakan banyak di pasaran. Cuma kita kurang memberi perhatian dan membacanya, dan bertindak mengikut kemampuan kita. Allah SWT telah meletakkan satu garis pemisah yang jelas antara orang Islam dengan orang kafir.

Firman ALLAH dalam Surah Al Kafirun, maksudnya: “Katakanlah: Wahai orang-orang kafir! Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah. Dan aku tidak pemah menjadi penyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu tidak pemah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah. Untukmulah agamamu dan untukkulah agamaku.”

Garis pemisah ini adalah lebih jelas dan lebih keras lagi terhadap pemimpin-pemimpin orang kafir, mereka yang secara terang-terangan mernerangi orang Islam dan cuba merosakkan Agama ALLAH. Kalau kita benar-benar meneliti akan keadaan musuh-musuh Islam ini, kita akan dapati bahawa pemimpin-pemimpin sebenar mereka, yang merupakan perancang atau ‘master planner’ mereka, cukup menjaga rahsia dan sentiasa bersembunyi di sebalik tabir (very low profile).

Pemimpin Pak Turut

Pemimpin-pemimpin mereka yang biasa kita lihat itu adalah hanya sebagai pak turut atau ‘puppet’ yang hanya menurut perintah. Pemimpin-pemimpin yang tersembunyi atau master planner inilah yang sebenarnya memerintah dan memberi arahan dan mereka iniah yang perlu kita siasat dan fahami akan kerja-kerja dan perancangan jahat mereka.

Kebanyakan orang membuat silap dengan menyangka bahawa pemerintah yang ada sekarang inilah yang berkuasa. Contohnya Presiden Amerika Syarikat dikatakan sebagai jawatan yang paling berkuasa di dunia. Tetapi sebenamya presiden-presiden mereka hanyalah pak turut yang menurut perintah. Kita lihat telah banyak presiden yang bersilih ganti namun dasar dan sikap kerajaan mereka tidak banyak berubah. Ini adalah kerana pemimpin sebenar mereka yang tidak berubah. Sesiapapun yang menjadi presiden akan mematuhi arahan yang diberikan oleh master planner itu tadi. Jadi adalah cukup penting bagi kita untuk menyelidik akan pergerakan mereka ini.

Sumber Panduan Yahudi

Perancang-perancang ini mempunyai kitab-kitab mereka sendiri yang mereka jadikan sebagai panduan. Kitab-kitab mereka mengikut susunan dari yang kurang kejam kepada yang paling kejam adalah seperti berikut:

1) ‘Perjanjian Lama’ (Old Testament atau Taurat).

Walaupun kitab ini mereka panggil Taurat, tetapi kita tahu ia bukanlah Taurat yang diturunkan oleh ALLAH kepada Nabi Musa as, kerana di dalamnya terdapat cukup banyak perubahan yang mereka lakukan yang sama sekali bertentangan dengan Kitab ALLAH SWT. Antara isinya ialah mereka mengatakan bahawa ALLAH itu pelupa, menghukum manusia dengan tidak adil, cuba mengekalkan manusia di dalam kejahilan dan macam-macam lagi kekejaman yang mereka tuduhkan kepada ALLAH SWT.

2) Talmud.

Talmud adalah kumpulan tulisan pendita-pendita Yahudi. Mereka mendakwa bahawa tulisan-tulisan itu adalah kata-kata Nabi Musa (as). Talmud pula terbahagi kepada dua iaitu:

a. Talmud Babylon – ditulis oleh yahudi-yahudi yang berada di Babylon yang ditindas oleh kerajaan Babylonia. Dahulunya, ramai yahudi tinggal di Babil, Iraq. Mereka ditawan dari Palestin dan dibawa ke Babil untuk dijadikan hamba. Jadi kebanyakan kerja-kerja mereka dimulakan di Babil (Babylon).

b. Talmud Jerusalem – ditulis oleh yahudi-yahudi yang berada di Jerusalem.Talmud Babylon adalah Talmud yang lebih besar dan lebih penting (40 Vol.). Kitab Talmud ini adalah jauh lebih kejam daripada Taurat tadi. Kitab ini memandang manusia sebagai haiwan dan ia membenarkan segala kekejaman yang dilakukan terhadap manusia, kecuali terhadap orang Yahudi. Mereka juga mengaitkan segala perkara buruk yang mereka boleh kaitkan terhadap ALLAH SWT.

3) Kabala.

Kabala dipercayai sebagai sebahagian daripada Talmud tetapi isi-isinya adalah jauh lebih buruk dari isi Talmud.

4) Protocols
Protocols adalah yang paling kejam antara kitab-kitab yahudi. Antara isi-isi Protocols ialah garis kasar mengenai perancangan mereka atau apa yang ingin mereka capai, cara-cara (wasail) yang akan digunakan untuk mencapai matlamat mereka, dan juga analisa mengenai psikologi manusia.

Asal Usul Protocols
Protocols ini merupakan satu dokumen yang dibentangkan dalam satu perjumpaan orang-orang yahudi pada tahun 1897 di Switzerland. Dokumen itu bagaimanapun, jatuh ke tangan pihak Rusia. Seorang Rusia kemudian menterjemahkannya ke dalam bahasa Rusia dan pada tahun 1905, mencetak buku itu di bawah nama ‘The Jewish Peril’ atau “Bahaya dari Kaum Yahudi”. Kemudian, pada tahun 1921, seorang wartawan British menterjemahkan pula buku itu ke dalam bahasa Inggeris.

Buku yang ada pada kita hari ini sekurang-kurangnya telah dua kali diterjemahkan, iaitu ke dalam bahasa Rusia dan kemudian ke dalam bahasa Inggeris. Jadi telah banyak makna-maknanya yang lari dari maksudnya yang asal. Apa yang disampaikan ini adalah gabungan daripada 2 terjemahan dalam bahasa Arab dan disemak pula dengan terjemahan dalam bahasa Inggeris.

Sebelum pada itu, telah ada beberapa dokumen yang seumpama itu yang dijumpai pada tahun akhir 1770an (kurang pasti tarikh sebenar). Orang yang bertanggungjawab membawa dokumen itu ke Frankfurt telah mati dalam perjalanan. Dokumen itu dijumpai oleh polis Jerman yang kemudiannya telah menyerbu kuil-kuil yang digunakan sebagai tempat perjumpaan orang-orang yahudi itu. Di sana mereka menjumpai beberapa lagi dokumen yang seperti itu. Kuil-kuil itu kemudiannya ditutup dan sebarang perjumpaan di situ telah diharamkan.

Dokumen yang didapati pada tahun 1897 ini adalah lebih ‘detail’ daripada dokumen yang didapati pada tahun 1770an itu (kurang pasti tarikh sebenar). Pada tahun 1921, seorang wartawan British, Marsden, menterjemahkan pula buku itu ke dalam bahasa Inggeris. Tiada Perubahan pada Plan Asal


Sejak daripada itu, pihak yahudi dan media-massa (yang juga dikuasai oleh yahudi) telah cuba menafikan kebenaran buku itu dan mengatakan ia hanyalah ciptaan orang Kristian untuk memburukkan nama orang yahudi.

Walau apapun dakwaan mereka, kalau kita perhatikan betul-betul apa yang berlaku di dunia hari ini, kita akan dapati banyak persamaan dengan dokumen tersebut. Nampak jelas bahawa mereka sedang mengikuti perancangan dalam dokumen itu selangkah demi selangkah. Sebab itulah Protocols ini cukup penting kerana ia memberikan kita rancangan-rancangan musuh untuk masa hadapan.

Ada beberapa sebab mengapa mereka tidak menukar perancangan mereka walaupun ia telah diketahui orang:
1). Sekarang ini adalah telah lewat bagi mereka untuk membuat apa-apa perubahan kepada perancangan mereka.
2). Sasaran utama mereka iaitu orang ramai sama ada Islam atau Kristian, masih belum sedar dan sentiasa sibuk dengan kerja-kerja mereka seharian. Mereka sama ada tidak tahu tentang perancangan jahat yahudi itu atau mereka tahu tetapi tidak menganggapnya sebagai sesuatu yang serius.
3). Kumpulan yahudi ini menganggap bahawa apa yang mereka buat itu adalah berpatutan kerana mereka adalah golongan minoriti dan sentiasa ditindas.
4). Sukar bagi mereka sekarang untuk membuat perancangan baru yang lebih baik dari yang telah ada sekarang. Jadi mereka akan terus menggunakan perancangan yang sedia ada.

Matlamat Menghalalkan Cara

Lebih kurang satu pertiga daripada Protocols itu menyentuh tentang psikologi manusia, satu pertiga lagi tentang apa yang mereka akan lakukan untuk mencapai matlamat mereka dan sebahagian Iagi ialah bagaimana mereka akan menubuhkan kerajaan mereka untuk memerintah dunia. Isi-isinya adalah lebih kurang sama dengan risalah-risalah Freemason. Freemason mempunyai kitab mereka sendiri iaitu “Morals And Dogmas”. Freemason ada 33 ‘degree’ dan bagi tiap-tiap degree itu, ketua mereka akan mengkaji sesuatu topik itu dan memberikan penyampaian kepada pengikut-pengikutnya.

Jadi ini menguatkan Iagi hujah bahawa Protocols itu memang dirancang oleh kaum yahudi dan mereka akan menggunakan apa saja tipu-helah dan kekejaman yang boleh mereka gunakan untuk mencapai tujuan mereka iaitu untuk menguasai dunia. Bagi mereka, mereka adalah satu kumpulan minoriti, jadi apa saja kekotoran atau kejahatan yang mereka gunakan adalah dibolehkan demi untuk mencapai tujuan mereka tersebut. Slogan mereka ialah ‘matlamat menghalalkan cara’.

Objektif Yahudi
Tujuan kaum yahudi itu ialah untuk menubuhkan satu kerajaan yang akan menguasai seluruh dunia dan mereka sendiri menguasai kerajaan tersebut. Kerajaan itu akan diketuai oleh seorang ‘dictator’ atau pemimpin kuku besi, dan doa akan dibantu oleh dua orang penolong.

Mereka akan menukar sistem cukai daripada cukai pendapatan (income tax) kepada cukai harta atau simpanan (property tax). Sistem cukai ini adalah bersamaan dengan sistem zakat kita tetapi mungkin kadar yang akan mereka gunakan adalah jauh lebih tinggi daripada kadar zakat. Mereka akan gunakan sistem cukai itu kerana mereka tahu sistem zakat Islamlah yang paling baik dan sistem yang ada sekarang ini hanya akan membawa kepada kemusnahan dan kehancuran. Jadi apabila mereka memerintah kelak, walaupun penuh dengan kekejaman dan pemerasan, orang akan berkata bahawa sekurang-kurangnya sistem yang ada sekarang ini adalah lebih baik daripada sistem yang ada dahulu.

Pandangan Terhadap Manusia Lain

Mereka cukup memandang rendah dan hina kepada manusia-manusia lain. Mereka memandang manusia sebagai haiwan yang hanya mengikut hawa nafsu mereka. Melalui analisa psikologi yang mereka lakukan, Protocols itu mengatakan bahawa manusia lebih cenderung untuk melakukan kejahatan daripada kebaikan.. Ini adalah bertentangan dengan ajaran Islam.

Mengikut Islam, manusia adalah lebih cenderung untuk melakukan kebaikan daripada kejahatan. Hanya apabila dipaksa, baru mereka akan terpesong dari jalan yang benar. Protocols itu juga menyebut bahawa manusia bila berada dalam satu kumpulan, kelakuan mereka akan berubah mengikut kumpulan itu. Kuasa dari satu kumpulan itu adalah satu kuasa yang cukup kuat dan boleh memusnahkan apa saja jika kita pandai menguasainya.

Kandungan Risalah Freemason

Jika dibandingkan dengan Protocols, risalah-risalah Freemason adalah lebih umum dan tidak sejelas seperti Protocols. Ini adalah kerana Protocols itu hanya untuk bahagian atasan sahaja, manakala risalah Freemason pula adalah untuk mereka-mereka yang masih di peringkat bawah. Mereka tidak mahu mendedahkan tujuan jahat mereka kepada ahli-ahli yang masih baru. Jadi, risalah-risalah Freemason ditulis dengan lebih berhati-hati, ditulis seolah-olah mereka bertujuan baik dan sebagainya.

Contohnya: Mungkin dalam risalah Freemason, ditulis bahawa manusia akan jadi lemah dan tidak dapat bekerja selepas daripada peperangan demi peperangan, dan tamaddun akan musnah melalui peperangan. Dari sudut ini kita akan nampak seolah-olah mereka bersimpati dengan nasib manusia, tetapi hanya bahagian atasan sahaja yang memahami akan maksud sebenar tulisan itu; iaitu peperangan ialah cara yang boleh mereka gunakan untuk mencapai tujuan mereka untuk menguasai dunia, negeri yang sedang berperang akan terlalu sibuk untuk memikirkan masalah lain dan selepas perang pula mereka akan jadi lemah. Jadi peperangan akan memudahkan lagi mereka mencapai tujuan jahat mereka.

Menyembunyikan Manusia dan Sejarah Kegemilangannya.
Satu lagi cara ialah mereka menyembunyikan manusia dari sejarah manusia itu sendiri, dari sejarah mengenai kejayaan dan pencapaian manusia di zaman silam. Ini adalah kerana sebuah negeri yang tahu bahawa mereka dahulu adalah sebuah negeri yang kuat akan tebih yakin dengan diri mereka dan dengan sendirinya akan menjadi lebih kuat dan sukar dikalahkan.

Begitulah sebaliknya dengan negeri yang tidak tahu akan sejarah kekuatan mereka. Apabila kita tidak tahu sejarah kita, kita juga tidak akan tahu tentang pencapaian atau kekuatan kita di masa dahulu. Contohnya dari segi penulisan buku. Kita tidak akan tahu bahawa orang-orang Malaysia dahulu ada menulis buku-buku seperti seerah, fiqah dan Iain-lain. Bila kita membaca buku-buku seperti itu, kita akan merasakan bahawa ia datang dari luar. Perkara seperti ini akan membuatkan kita merasa rendah berbanding dengan kalau kita tahu bahawa kita mempunyai sejarah yang gilang-gemilang.

PBB sebagai Wasilah.
Jadi bagaimanakah mereka akan sampai kepada tujuan mereka untuk menguasai dunia itu?. Caranya ialah melalui Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) atau United Nations. Kuasa PBB akan semakin bertambah dan mereka akan memerintah dunia melalui PBB. Semua kerja-kerja mereka akan dilakukan atas nama PBB dan tidak ada negeri lain yang akan dapat menghalang mereka.

Ada banyak tanda-tanda yang menunjukkan bahawa mereka akan memulakan ini pada tahun 2000 dan pemimpin pertama mereka akan naik selepas Boutros Ghali atau selepas orang yang naik selepas Boutros Ghali. Pemimpin mereka yang akan naik pada masa itu ialah orang yahudi.


Salah satu dari tanda-tanda yang menunjukkan bahawa mereka ingin menjadikan PBB semakin kuat ialah baru-baru ini Boutros Ghali meminta tiap-tiap negeri di dunia ini menghantarkan 1,000 orang tentera kepada PBB (Jumlahnya ialah 160,000) dan semua tentera ini akan diletakkan di bawah kuasanya. Ini akan menjadikan beliau salah seorang dari orang yang paling kuat di dunia dan ditambah pula dengan kekuatan moral yang ada di belakang PBB kerana semua tindakannya akan dilakukan atas nama PBB, bukan atas nama sesebuah negeri. Dan ini hanyalah sebagai permulaannya sahaja. Ada banyak lagi tindakan-tindakan lain di dalam perancangan mereka untuk menguasai dunia.

Janji Allah Pasti Berlaku

Tetapi, apa yang harus kita ingat ialah janji kemenangan dari ALLAH untuk orang-orang yang beriman. Sama ada kita akan mengalahkan mereka sebelum mereka membina kerajaan mereka atau mereka akan dapat menubuhkan kerajaan mereka dahulu dan kita akan mengalahkan mereka selepas daripada itu hanya ALLAH sahajalah yang Maha Mengetahui.

Ada banyak ayat-ayat ALLAH di dalam Al Quran yang menceritakan tentang kerja-kerja jahat orang yahudi. Kerja-kerja jahat mereka itu adalah besar dan bercorak antarabangsa, bukan untuk merosakkan tempat-tempat tertentu sahaja.

Firman ALLAH, maksudnya:
“Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israil dalam Kitab itu (Lauh Mahfudz) ‘Sesungguhnya kamu akan membuat kerusakan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar.’ Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu. Kami datangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka bermaharajalela di kampung-kampung dan itulah ketetapan yang pasti tertaksana. Kemudian Kami berikan kepadamu giliran untuk mengalahkan mereka kembali dan Kami membantumu dengan harta kekayaan dan anak-anak dan Kami jadikan kamu kelompok yang lebih besar. Jika kamu berbuat baik (berarti) kamu berbuat baik bagi dirimu sendiri dan jika kamu berbuat jahat, maka (kejahatan) itu bagi dirimu sendiri, dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang lain) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam masjid, sebagaimana musuh-musuh kamu memasukinya pada kali pertama dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa saja yang mereka kuasai. Mudah-mudahan Tuhanmu akan melimpahkan rahmat(Nya) kepadamu dan sekiranya kamu kembali kepada (kedurhakaan), nescaya Kami kembali (mengazabmu) dan Kami jadikan neraka Jahannam penjara bagi orang-orang yang tidak beriman." (Al Israa’: 4-8)

Dalam bahagian yang lain pula, ALLAH berfirman, maksudnya:
“Dan sesungguhnya Kami telah memberikan kepada Musa sembilan buah mu’jizat yang nyata, maka tanyakanlah kepada Bani Israil, tatkala Musa datang kepada mereka, lalu Fir’aun berkata kepadanya: ‘Sesungguhnya aku sangka kamu, hai Musa, seorang yang kena sihir’. Musa menjawab: ‘Sesungguhnya kamu telah mengetahui, bahawa tiada yang menurunkan mu’jizat-mu’jizat itu kecuali Tuhan Yang memelihara langit dan bumi sebagai bukti-bukti yang nyata dan sesungguhnya aku mengira kamu, hai Fir’aun, seorang yang akan binasa’.
Kemudian (Fir’aun) hendak mengusir mereka (Musa dan pengikut-pengikutnya) dari bumi (Mesir) itu, maka Kami tenggelamkan dia (Fir’aun) serta orang-orang yang bersama dia seluruhnya, dan Kami berfirman sesudah itu kepada Bani Israil: ‘Diamlah di negeri ini, maka apabila datang masa berbangkit, nescaya kami datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur (dengan musuhmu).” (Al Israa’: 101-104)

Manakala hadith pula, ada satu sabda Rasulullah (saw), yang maksudnya: “Hari Qiamat tidak akan datang sebelum umatku berperang dengan orang-orang yahudi. Orang-orang Islam akan membunuh orang-orang yahudi. Bahkan pada masa itu, batu-batu dan pokok-pokok pun akan memberitahu orang-orang Islam, “Wahai Muslim, wahai hamba ALLAH, ada yahudi bersembunyi di belakangku, datang dan bunuhlah dia,” kecuali ‘Al Gharkat’. Sesungguhnya Al Gharkat itu adalah pokok yahudi.” (Hadith riwayat Bukhari dan Muslim)

Sekarang ini kita boleh dapati banyak sekali pokok-pokok gharkat ditanam di Israel. Jadi kita dapat lihat bahawa yahudi pun percaya kepada hadith-hadith Rasulullah (saw). Ada satu kejadian yang berlaku di Israel pada tahun 1967, setelah mereka berjaya menawan Al Aqsa. Menteri pertahanan Israel pada masa itu, Monshe Dayan, pergi melawat salah satu tempat yang baru mereka tawan. Ada seorang budak muda di situ yang melaungkan kepada Moshe Dayan bahawa mereka akan melawan dan mengalahkan Israel. Lalu dijawab oleh Moshe Dayan, “Bukanlah kami tidak mempercayai Nabi kamu, tetapi bukan kamu yang akan kalahkan kami.”
Maksudnya, orang-orang Palestin sahaja tidak akan dapat mengalahkan Israel, tetapi orang-orang Islamlah yang akan dapat mengalahkan mereka kelak, Insha ALLAH.

Para mufassirin dahulu tidak ada yang meramalkan bahawa yahudi akan naik kembali setelah mereka dikalahkan oleh orang-orang Islam. Mereka menafsirkan ayat yang mengatakan yahudi akan berkuasa dua kali dan kemudian dikalahkan itu sebagai, yang pertamanya, ketika Babylon menyerang orang-orang yahudi dan menawan tiga puak yahudi (daripada 12 puak) dan membawa mereka ke Babylon. Kali kedua pula menurut mereka adalah ketika Babylon atau Rom memusnahkan Palestin. Tidak pernah terfikir oleh mereka bahawa Islam akan dijatuhkan setelah ia naik untuk kali pertamanya dan yahudi akan dapat menguasai Palestin kembali.

Tetapi para mufassirin sekarang berpendapat bahawa kali pertama yahudi berkuasa itu adalah ketika sebelum kenaikan Islam di Madinah dahulu dan kali keduanya ialah sekarang dan InsyaAllah kitalah yang akan memusnahkan mereka pada kali ini seperti yang telah disebut di dalam hadith Rasulullah (saw) itu tadi.


Yahudi, Babylon dan Palestin
Tentera Babylon menyerang Palestin pertama kalinya pada 1600 BC. Mereka menawan tiga daripada dua belas puak yahudi yang ada dan membawa mereka balik ke Babylon untuk dijadikan sebagai hamba. Tiga puak ini telah lenyap dan tidak diketahui ke mana hilangnya mereka.

Kemudian, pada 600 BC, seorang lagi pemimpin Babylon menyerang Palestin dan menawan sembilan puak lagi yang ada. Mereka juga dibawa ke Babylon untuk dijadikan hamba. Tetapi pada kali ini mereka cuba menjaga diri mereka agar mereka tidak lenyap seperti tiga puak yang terdahulu itu. Lalu mereka pun menubuhkan kumpulan rahsia mereka dan rabbi-rabbi mereka mula menulis Talmud dan sebagainya.


Tidak lama kemudian, Babylon ditawan oleh Parsi. Raja Parsi yang memerintah telah memberikan kebebasan kepada puak-puak yahudi itu dan mereka dibenarkan untuk pulang ke Palestin. Kebanyakan dari mereka telah enggan dan memilih untuk menetap di Babylon. Hanya sebahagian yang kecil sahaja telah pulang ke Palestin. Oleh kerana itulah sebahagian besar dari orang-orang yahudi menganggap Babylon sebagai salah satu dari bandar suci mereka.

Pada permulaan abad ini ketika mereka hendak memilih satu negeri untuk dikumpulkan semua yahudi yang ada, ramai yahudi yang mahukan supaya Babylon (Iraq) dipilih sebagai negeri mereka. Dan US melantik seorang yahudi sebagai dutanya di Istanbul yang mana tugasnya ialah untuk memastikan bahawa Babylon diberikan kepada yahudi. Bahkan mereka juga ada beberapa orang yahudi (Freemason) di dalam parlimen Turki (’Othmaniah) yang ditugaskan untuk memujuk khalifah agar memberikan Babylon kepada yahudi. Tetapi permintaan mereka itu telah ditolak oleh kerajaan ‘Othmaniah.
Bagaimanapun, mereka kemudiannya mendapati adalah lebih senang untuk mendapatkan Palestin berbanding dengan Babylon. Tetapi sebahagian mereka masih lagi berhasrat untuk mendapatkan Babylon sebagai negeri mereka.


Apakah cara-cara yang mereka gunakan untuk mencapai matlamat jahat mereka itu? Antara cara-cara yang boleh disimpulkan dari Protocols itu ialah:

1) Mengubah pemikiran orangramai (Brain washing)

Antara alat-alat yang mereka gunakan untuk brainwashing ialah sekolah, jururawat, ‘babysitter’ dan orang gaji.

Antara propaganda yang mereka ingin tanamkan kepada orang ramai ialah:
  • Liberalism (Liberal Thinking)
  • Kebebasan berpolitik
  • Membuat orang ramai percaya bahawa demokrasi ialah penglibatan semua orang dalam pilihanraya dan juga untuk mengubah kerajaan
  • Menyebarkan faham sosialisma, darwinisma, perkauman, kapitalisma (meletakkan duit lebih tinggi dari segala-galanya), komunisma, dan Iain-lain lagi
  • Menyebarkan konsep kebebasan beragama ke tahap di mana manusia boleh mempercayai apa-apa saja yang mereka sukai walaupun perkara itu terang-terang salah dan bertentangan dengan peraturan Islam dan pemikiran sihat manusia
  • Dan kebebasan bercakap di mana manusia boleh mengatakan apa saja yang mereka sukai.
Semua fahaman ini mereka sebarkan melalui pendidikan (sekolah), televisyen, radio, surat khabar dan Iain-lain lagi media yang boleh mereka gunakan untuk menyebarkan fahaman sesat mereka itu.

Mengubah pemikiran dan kefahaman umum adalah sebahagian daripada matlamat kita tetapi cara kita adalah berlainan sama sekali dengan cara mereka. Kita mahu mendidik dan menyedarkan masyarakat, menunjukkan kepada mereka jalan yang benar dan yang diredhai ALLAH, menyelamatkan mereka dari kehancuran dan membawa mereka kepada kejayaan dan kemurnian Islam, bukan dengan tipu muslihat, kekejaman dan Iain-lain cara yang membawa kepada kerosakan akhlaq dan jiwa seperti dadah, seks dan muzik-muzik rock.

2) Menggunakan orang lain untuk melakukan kerja-kerja jahat untuk mereka (sama ada secara disedari atau tidak)

Ini dilakukan dengan menampakkan diri mereka sebagai pejuang hak-hak pekerja dan penentang orang-orang yang menindas pekerja. Juga dengan cara menyebarkan pergerakan-pergerakan mereka dan menggunakan ini sebagai asas bagi mereka untuk mendapatkan ahli-ahli baru seperti sosialisma, ‘anarchism’, komunisma dan Freemason. Freemason adalah asas mereka yang paling kuat kerana mereka menguasainya dengan penuh.

3) Cuba menggunakan semangat yang ada di kalangan orangramai

Umpamanya semangat cintakan negara atau ingin selamatkan negara. Kumpulan yahudi ini tidak akan cuba untuk menghapuskan semangat ini. Sebaliknya, mereka akan cuba untuk menyalurkannya ke arah yang boleh memanfaatkan mereka.

Mereka juga akan cuba untuk menguasai segala ‘trend’ yang ada dalam masyarakat. Ini maksudnya mereka ingin menguasai segala pertubuhan yang ada dengan cara menyusup masuk dan menguasainya dari dalam. Ini adalah salah satu dari bahaya mereka iaitu mereka boleh menyusup masuk ke dalam sesuatu pertubuhan dan menguasainya dari dalam.Telah banyak masjid-masjid atau pertubuhan Islam yang mereka dapat kuasai dengan cara ini. Segitiga adalah salah satu dari lambang Freemason dan kita dapati ada banyak pertubuhan Islam yang menggunakan ini sebagai lambang mereka. Bahkan nama-nama yang digunakan oleh setengahnya menunjukkan bahawa mereka telah dikuasai oleh Freemason.

Selain dari segitiga, bintang-bintang sama ada lima segi, enam segi atau tujuh segi, dan bulan sabit, semuanya adalah lambang Freemason. Jadi mana-mana pertubuhan atau negara yang kita lihat menggunakan lambang ini adalah menunjukkan bahawa ianya telah dikuasai oleh Freemason. Lambang negara Turki contohnya, yang dipilih oleh Kamal Ataturk yang merupakan seorang Freemason, adalah bintang dengan bulan sabit. Bulan dan bintang bentuknya adalah bulat, bukan bersegi-segi.

Contoh pertubuhan-pertubuhan mereka adalah seperti pertubuhan-pertubuhan sosialisma, komunisma, Rotary Clubs, Lions Club dan Freemason. Mereka tidak menentang pertubuhan-pertubuhan lain yang telah sedia ada. Sebaliknya, mereka akan cuba menguasai pertubuhan-pertubuhan tersebut dari dalam, iaitu dengan cara menyusup masuk (infiltration). Telah banyak pertubuhan-pertubuhan yang telah mereka kuasai dengan cara ini termasuklah beberapa pertubuhan-pertubuhan Islam.

Mereka akan cuba untuk menguasai ‘trend’ yang ada dalam masyarakat atau mereka sendiri yang akan memulakan ‘trend’ yang baru agar mereka akan dapat menguasainya.

Contohnya: Di US, kerajaan memberi lebih dari $5 Billion setahun kepada Israel. Memandangkan keadaan ekonomi US yang semakin teruk, pengangguran meningkat, cukai semakin tinggi dan sebagainya; mungkin rakyat nanti akan menentang kerajaan dan mengatakan duit itu adalah lebih elok dibelanjakan dalam negeri daripada diberikan kepada Israel. Jadi, sebelum orang lain menubuhkan suatu pertubuhan untuk tugas ini, mereka akan menubuhkannya terlebih dahulu dan berpura-pura berjuang untuk menyuarakan kehendak rakyat.

Dengan cara ini bukan saja mereka boleh menguasai penentang-penentang mereka, bahkan mereka juga boleh mengenali siapakah penentang-penentang mereka (from membership list). Jadi daripada bantuan US kepada Israel itu dihentikan terus, mungkin mereka hanya akan mengurangkannya kepada $3 atau 4 Billion setahun.

Contoh lain adalah pertubuhan-pertubuhan yang anti yahudi seperti KKK. KKK ini sebenarnya ditubuhkan oleh Freemason. Bahkan lagu kebangsaan KKK ditulis oleh Albert Pike, ketua Freemason bahagian selatan US. Begitu juga dengan pertubuhan-pertubuhan Islam. Memandangkan kesedaran Islam sekarang ini semakin meningkat dan mereka tahu bahawa mereka tidak boleh menghentikannya sama sekali, mereka akan cuba untuk merosakkannya. Samada mereka menyusup masuk dan cuba untuk menguasainya, atau mereka sendiri yang akan menubuhkan pertubuhan-pertubuhan Islam dan dengan cara itu mereka akan dapat menguasai ke mana haluan pertubuhan-pertubuhan tersebut.

Cara yang mereka gunakan ini adalah cukup merbahaya kerana mereka memerangi kita secara sembunyi-sembunyi dan tidak terang-terangan. Jadi ramai yang akan leka dan tidak sedar bahawa yahudi sedang bekerja keras untuk menghancurkan mereka.

4) Merahsiakan kekuasaan yang dimiliki oleh orang-orang Yahudi

Sehinggalah mereka sampai kepada satu tahap di mana tidak ada siapapun yang boleh menentang mereka. Pada masa itu barulah mereka akan mendedahkan diri masing-masing.

5) Melemahkan semua kerajaan dan negara-negara yang ada sekarang sehingga mereka tidak mampu lagi untuk mempertahankan negara mereka dari musuh-musuh.
Mereka juga akan cuba untuk memecahkan negara-negara yang besar kepada negara-negara kecil seperti yang telah bertaku kepada Soviet Union, sehingga nanti tidak akan ada lagi negara yang kuat melainkan PBB.

Proses melemahkan negara-negara ini boleh dilakukan dengan banyak cara:

i). Melumpuhkan kekuatan ekonomi negara-negara tersebut dengan cara menggalakkan mereka berhutang dengan Bank Dunia yang dikuasai oleh yahudi. Penglibatan dalam peperangan atau berbelanja lebih daripada yang mereka mampu akan menyebabkan negara-negara tersebut terpaksa berhutang dengan Bank Dunia. Negara-negara yang berhutang itu kemudiannya akan terpaksa membayar balik hutang mereka dengan kadar faedah yang amat tinggi dan ini akan metemarikan kedudukan kewangan mereka. Kebanyakan negara-negara yang berhutang dengan Bank Dunia ini tidak akan mampu untuk membayar balik hutang-hutang mereka. Yang boleh mereka bayar hanyalah duit faedah tiap-tiap tahun agar hutang mereka tidak meningkat sepertimana yang dilakukan oleh US sekarang. Telah diramalkan untuk tahun 1994, perbelanjaan US untuk membayar hutangnya akan melebihi perbelanjaan-perbelanjaan lain. Bahkan banyak negara-negara dunia sekarang seperti Pakistan, tidak mampu lagi untuk membayar bunga untuk hutang-hutang mereka.

ii). Mengadakan cubaan-cubaan untuk membunuh pemimpin-pemimpin negara yang ada. Ini bukan sahaja akan menimbulkan huru-hara dalam negara bahkan juga akan membuatkan rakyat tidak hormat lagi kepada kerajaan dan menyangka bahawa kerajaan sudah lemah.

iii). Menimbulkan kekecohan di dalam negara melalui media massa dengan cara menghebohkan kelemahan-kelemahan kerajaan seperti rasuah, skandal, penipuan dan sebagainya yang akan membuatkan rakyat hilang kepercayaan kepada kerajaan.

iv). Menjadikan kemiskinan dan kebuluran berleluasa dengan mengadakan kadar pengangguran yang tinggi, sistem gaji yang rendah, kadar inflasi atau harga barang-barang yang cukup tinggi dan Iain-lain lagi.

v). Mengenakan cukai yang tinggi kepada orang-orang miskin. Sistem cukai yang mereka gunakan untuk tujuan ini ialah cukai pendapatan. Cukai pendapatan ini akan dikenakan kepada semua rakyat dan akan menyebabkan orang-orang miskin bertambah sengsara. Orang-orang kaya pula tidak akan terjejas kerana cukai pendapatan itu tidak akan menyentuh harta-harta mereka yang banyak dan mereka pula berkemampuan untuk mengupah orang lain agar mereka tidak perlu membayar cukai atau hanya membayar sedikit sahaja. Sistem tidak adil seperti ini akan menimbulkan rasa benci dalam hati rakyat kepada pemimpin dan kerajaan mereka.

vi). Melibatkan negara-negara dengan perlumbaan mengumpul senjata. Jika melihat negara jiran mereka membeli senjata yang banyak, mereka akan rasa terancam dan akan membelanjakan banyak duit untuk membeli senjata-senjata yang lebih canggih dan lebih mahal.

vii). Merosakkan atau mengurangkan produktiviti negara. Meletakkan harga yang cukup rendah kepada barang-barang mentah, contohnya minyak, sehingga duit yang didapati dari hasil jualan tidak mampu untuk membiayai belanja pengeluaran. Akibatnya negara akan rugi dan kilang-kilang terpaksa ditutup.

viii). Melibatkan negara-negara tersebut dalam peperangan demi peperangan, sama ada dengan negara luar atau melalui rakyat mereka sendiri yang menentang kerajaan, sehinggalah negara-negara itu menjadi lemah dan tidak boleh berperang lagi atau mempertahankan diri mereka dari musuh. Mereka juga akan memastikan tiada pihak yang menang dalam peperangan-peperangan ini. Apabila peperangan tamat, kedua-dua belah pihak akan menjadi lemah. Contoh yang paling baik sekali adalah peperangan antara Iran dengan Iraq. Bukan sahaja ramai yang akan mati akibat peperangan tersebut, tetapi ianya akan melemahkan ekonomi semua negara-negara yang terlibat. Cara ini juga akan menyebabkan negara-negara itu menghabiskan banyak duit untuk membeli senjata-senjata mahal untuk pertahanan negara.

ix). Mengadakan tunjuk perasaan, mogok dan demonstrasi untuk menentang kerajaan sehingga kerajaan akan terpaksa bertindak dengan keras untuk menghentikan tunjuk perasaan dan demonstrasi tersebut seperti yang berlaku di Beijing tidak lama dahulu.

x). Menaikkan orang-orang yang bodoh dan jahil untuk menjadi pemimpin negara, dan orang-orang bijak pandai hanya sebagai pembantu atau penasihat sahaja. Memecahbelahkan negara-negara yang ada untuk melemahkannya memang menjadi tujuan mereka sebagaimana yang telah mereka cuba lakukan kepada US pada abad ke 19. Malah Jeneral Albert Pike (ketua Freemason masa itu dan pengarang buku “Morals And Dogmas”) telah menulis ‘Declaration of Independence’ untuk Arkansas, menjadikan ia sebuah negeri yang merdeka dari US. Tetapi mereka gagal kerana pihak utara di bawah Lincoln telah berjaya mengalahkan pihak selatan yang dikuasai oleh Freemason. Lincoln yang bukan seorang Freemason telah menggagalkan rancangan mereka untuk memecahkan US.
Sejak dari itu mereka telah memastikan bahawa sesiapa sahaja yang akan naik menjadi presiden US mestilah seorang Freemason. Dan sejak 1948 hinggalah sekarang, semua presiden US adalah Freemason dengan degree yang tertinggi.

6) Menghapuskan orang-orang yang bijak
Menghapuskan orang-orang yang bijak dengan cara menyibukkan mereka dan merosakkan mereka dengan arak dan wanita. Ini adalah kerana orang-orang yang bijak pandai adalah cukup merbahaya bagi mereka dan boleh merosakkan rancangan jahat mereka.

7) Mengadakan kecacatan (defect) di dalam perlembagaan negara.
Mengadakan kecacatan (defect) di dalam perlembagaan negara agar ianya boleh digunakan pada masa akan datang untuk menimbulkan kekacauan di dalam negara tersebut. Contohnya adalah seperti di AS di mana sesuatu undang-undang yang akan diluluskan perlu mendapat dua pertiga (2/3) majoriti undi dari kongres. Presiden pula diberi kuasa veto. Jadi, jika presiden ingin mengadakan satu undang-undang yang baru, beiiau perlu mendapat majoriti undi daripada kongres terlebih dahulu. Manakala kalau kongres pula yang ingin meluluskan sesuatu dan ianya telah mendapat majoriti undi dari kongres, ianya boleh dibatalkan oleh presiden dengan menggunakan kuasa vetonya. Jadi, keadaan seperti ini jika berlaku (telahpun berlaku pada masa George Bush menjadi presiden) akan menyebabkan tidak ada apa-apa yang boleh diluluskan dan ini akan melumpuhkan negara.

Kecacatan lain yang terdapat di dalam perlembagaan US ialah sekiranya presiden membubarkan kongres dan kemudian meletakkan jawatan. Sekiranya presiden meletakkan jawatan dahulu, maka Congress boleh melantik presiden baru. Tetapi jika presiden membubarkan kongres dahulu dan kemudian meletakkan jawatan, maka tidak ada jawaban/ketetapan di dalam perlembagaan. Begitu juga sekiranya kedua-dua presiden dan naib presiden meletakkan jawatan atau dibunuh, tidak ada penyelesaian di dalam perlembagaan. Kalau presiden tidak ada, naib presiden akan naik menjadi presiden, tetapi kalau kedua-duanya tidak ada, perlembagaan tidak ada memberikan apa-apa penyelesaian.

8) Memecahbelahkan masvarakat.

Menjadikan masyarakat suka berpecahbelah, berselisih pendapat dan menyokong perkara seperti ini di dalam perlembagaan negara. Perlembagaan negara akan membenarkan atau memudahkan rakyat untuk menubuhkan apa-apa persatuan yang mereka sukai. Mereka juga akan menggalakkan rakyat agar berani menyuarakan pendapat mereka walaupun ianya jelas salah dan bertentangan dengan pendapat orangramai. Ini akan menimbulkan perpecahan di kalangan rakyat dan inilah yang mereka kehendaki.

9) Mengawal atau menguasai rakyat dan pergerakan-pergerakan yang ada di dalam sesebuah negara.
Salah satu cara untuk menguasai rakyat adalah dengan mengharamkan senjata kepada mereka. Kita lihat sekarang dalam banyak negara-negara Islam di dunia ini, termasuklah negara kita sendiri, senjata api diharamkan kepada rakyat. Barangsiapa yang memiliki senjata akan dijatuhkan hukuman yang berat. Perkara seperti ini berlaku di negara-negara Islam sedangkan mengikut Islam membawa senjata itu adalah sunat. Di US sekarang ini satu kempen yang kuat sedang dijalankan untuk menukar pemikiran masyarakat agar mereka bersetuju untuk mengharamkan senjata. Sebarang kejadian atau keganasan yang berlaku yang boleh menyokong pendapat untuk mengharamkan senjata itu akan dibesar-besarkan dalam televisyen dan akhbar.

10) Merosakkan kedudukan atau imej pemimpin-pemimpin agama dan mengurangkan pengaruh mereka.

Ini boleh dilakukan dengan mudah kerana kebanyakan pertubuhan-pertubahan agama adalah cukup terbuka. Pemimpin-pemimpin agama yang hendak dijatuhkan akan dihebohkan keburukan atau kelemahan mereka, melibatkan mereka dalam skandal dan Iain-lain lagi yang boleh merosakkan kedudukan mereka sebagai seorang pemimpin. Di US misalnya cukup banyak keburukan-keburukan mengenai pemimpin-pemimpin agama kristian mereka yang dihebohkan dalam media massa seperti Jimmy Swaggart dan James Bakker. Perkara seperti ini akan membuatkan masyarakat hilang kepercayaan kepada pemimpin-pemimpin agama mereka, dan seterusnya hilang kepercayaan kepada agama mereka.

11) Elakkan orangramai daripada mengetahui atau menyedari rancangan jahat master planner itu.

Dengan menipu mereka dan menyibukkan mereka dengan urusan dunia dan kerja-kerja mereka. Juga mereka akan cuba untuk halakan rasa marah, rasa tak puas hati dan tentangan orang ramai itu ke arah yang salah, bukan ke arah master planner itu tadi.

12) Meletakkan kerajaan dan negara-negara di dunia ini di bawah kuasa orang yahudi.
Ini boleh dilakukan dengan cara paksa iaitu dengan menggunakan kekuatan tentera atau dengan tekanan kewangan atau ekonomi. Jadikan mereka rasa bahawa menentang kekuatan yahudi hanya akan merosakkan dan melemahkan negara mereka. Jika ada negara yang menentang yahudi ini, negara itu akan disibukkan dengan negara-negara jiran mereka. Jika ini tidak berjaya mereka akan adakan perang secara besar-besaran dengan menggunakan kekuatan ketenteraan dari Amerika, Jepun dan Cina untuk menghancurkan negara tersebut. Dan jika ada lebih dari satu negara yang cuba menentang mereka, maka mereka akan adakan perang antarabangsa atau perang Dunia. Kita lihat bahawa perkara ini telahpun berlaku terhadap Iraq di mana perang besar-besaran dikenakan ke atas Iraq.

13) Menukar perlembagaan dan struktur negara.
Di mana hanya orang-orang yang tidak amanah atau jujur dan penuh dengan skandal sahaja yang boleh naik untuk menjadi pemimpin negara dan kuasanya akan ditambah seperti kuasa untuk membubarkan parlimen, mengisytiharkan perang dan sebagainya, sehingga semua negara d dunia ini diperintah oleh diktator. Mereka juga akan cuba menukar pemikiran masyarakat agar mereka percaya bahawa sistem pemerintahan bercorak diktator adalah yang paling baik dan paling cekap.

14) Menyebarkan kuman dan penyakit dengan sengaja.

Tidak banyak penjelasan diberikan mengenai perkara ini di dalam Protocols tetapi antara langkah-langkah mereka adalah dengan menyembunyikan angka sebenar orang yang mengidap sesuatu penyakit itu contohnya AIDS, mengurangkan rasa waspada masyarakat terhadap penyakit tersebut dengan memberikan angka yang jauh lebih rendah dari angka sebenar, mengatakan ia tidak mudah berjangkit dan Iain-lain perkara lagi yang akan membolehkan penyakit itu merebak lebih cepat lagi. Negara-negara yang menjadi mangsa teruk penyakit AIDS sekarang ini adalah negara-negara Islam seperti Nigeria, Indonesia dan Mesir, iaitu negara-negara yang mempunyai ramai orang Islam.

15) Menyebarkan bahan-bahan yang kotor dan hina di kalangan masvarakat.

Seperti majalah-majalah lucah dan sebagainya. Ini akan merosakkan pemikiran masyarakat, menguasai mereka dan membuatkan mereka hanyut dan tidak berfikir. Apabila yahudi itu telah mendapat kerajaan mereka, mereka akan mengharamkan perkara-perkara ini.

16) Mengintip pergerakan masyarakat melalui ahli-ahli Freemason mereka.

Mereka akan cuba menyusup masuk ke dalam segenap pergerakan atau kelab-kelab yang ada agar mereka dapat mengetahui semua pergerakan kumpulan-kumpulan lain.Daripada perkara-perkara ini jelas menunjukkan kepada kita tentang perancangan jahat kaum yahudi ini, bagaimana mereka ingin menguasai dunia dan mereka langsung tidak menghormati manusia-manusia lain dan mereka akan menggunakan apa saja cara yang boleh untuk sampai kepada matlamat jahat mereka itu.

Sekian. Semoga bermanfaat.

dipetik dari email AMEER ABDULLAH

: Sayangi Diri : Sayangi Keluarga